Sombra temible de la imagen – Imagen y estética a partir de la obra del fotógrafo Gustavo Frittegotto
DOI:
https://doi.org/10.35305/cf2.vi13.24Keywords:
Imagen, Estética, FotografÃa, NaturalezaAbstract
En el siguiente trabajo analizaremos la concepción filosófica de la imagen a partir de la obra artística del fotógrafo Gustavo Frittegotto. La obra del artista nos permitirá realizar un acercamiento a la imagen fotográfica que, partiendo de indagaciones sobre la fotografía y las imágenes técnicas que hiciera Walter Benjamin, se acerque a sus usos actuales. Proponemos pensar el trabajo de Frittegotto en la frontera entre aquellas prácticas contemporáneas que consi-deran la imagen en su especificidad material y aquellas otras que proponen un arte "fuera de sí. De esta manera, el acercamiento a su obra posibilitará una mirada sobre las derivas actuales del pensamiento sobre la imagen.
Downloads
Published
Versions
- 2018-12-09 (2)
- 2018-12-09 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
CF2 publishes works under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY-ND 4.0). This allows commercial or non-commercial distribution, as long as the work is made available in full and without any modifications, and the original author and first publication in the journal are acknowledged.
By simply submitting a piece of work for evaluation and publication, authors transfer the journal the right to first publication under the aforementioned license. Authors can independently and additionally celebrate other contractual arrangements for non-exclusive distribution of the version published in this journal (e.g. to include their work in an institutional repository or publish it in a book) provided that they clearly state their work was first published by CF2.
Text of the license: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode